• Blog
  • 7:45 am

Kako preživjeti cijelu noć učenja

Počnimo s jednom istinom: ostati budan cijelu noć kako bi se pripremio za ispit u zadnji tren – nije pametna ideja!

Ne samo da svoju psihu i tijelo izlažeš nepotrebnoj količini stresa, već će i znanje koje usvojiš takvim kampanjskim učenjem nestati u kraćem roku nego što ti je trebalo da ga usvojiš. Da ne spominjemo dva, tri dana oporavka, koliko će ti trebati da nadoknadiš neprospavanu noć.

Ali, pogledajmo istini u oči: gotovo sigurno takva će ti se noć tijekom tvojega studiranja zalomiti, bilo zbog loše organizacije, zabušavanja ili okolnosti koje su izvan tvoje moći. A kada se to već dogodi, postoje ispravan i pogrešan način kako probdjeti noć učeći.

Donosimo ti savjete kako da takva noć bude što produktivnija i bezbolnija.

Provesti cijelu noć u pripremama za ispite mnogo je lakše kada u tome nisi sam.

S obzirom na to da je odabir društva za učenje prilično delikatna stvar i lako može poći po zlu, savjetujemo ti da odabereš društvo za učenje koje se već pokazalo dobrim izborom.

Ako postoji jedan ili više kolega koji se pripremaju za isti ispit, a s njima si već imao ugodno iskustvo učenja, savjetujemo njihovo društvo. Ne samo da će učenje biti bezbolnije, nego ćete uz pravilnu organizaciju i raspodjelu gradiva biti brži i produktivniji (npr. možete podijeliti poglavlja i pripremati sažetke).

Također je bitno da ste otprilike jednako pripremljeni za ispite jer kolega koji samo ponavlja gradivo koje je pripremao tjednima samo će te demotivirati ako je noć uoči ispita tvoj prvi susret s gradivom.

Savjetujemo ti da uoči neprospavane noći prilegneš.

Neka tvoj odmor traje kraće od dvadeset minuta ili između 60 do 90 minuta, to će spriječiti tvoje tijelo da uđe u fazu sna iz koje ćeš se probuditi umoran i ošamućen.

Prije nego što se primiš učenja, napravi dobar plan.

Podijeli gradivo na blokove, nemoj zaboraviti uključiti i stanke koje će ti biti prijeko potrebne za održavanje potrebne razine energije. Idealan ritam učenja je 40 do 55 minuta rada, zatim 5 do 20 minuta pauze.

Riješi se distrakcija.

Istraživanja su pokazala da dnevno pogledamo i dvjestotinjak puta na svoje mobitele, a to si u ovakvoj utrci s vremenom ne možeš priuštiti. Isto vrijedi i za surfanje internetom putem računala (ako ti internet ne treba za učenje, isključi ga), televiziju, radio i sve ostalo što bi ti moglo odvući pozornost.

Kako bi bio siguran da nećeš zaspati usred noći i probuditi se nakon ispita, uključi alarm svakih sat vremena.

Obrok prije učenja ne smije biti težak jer će te uspavati. Tijekom noći grickaj kako bi svome tijelu osigurao male nalete energije koji će mu biti nužni. Neke studije pokazale su da žvakanje žvakaće gume potiče moždanu aktivnost i održava budnim.

Jedan od tvojih glavnih saveznika tijekom noći bit će, vjerovao ili ne, voda.

Iako ćeš sigurno htjeti odmah posegnuti za velikom šalice kave, pokušaj piti što manje kave. Nipošto nemoj popiti više od dvije šalice jer kofein te može učiniti nervoznim i nemirnim, a to ti u ionako stresnoj noći uoči ispita zaista ne treba.

Voda će te osvježiti i hidrirati, a kava neka ti posluži kao hitna pomoć kada usred noći shvatiš da te hvata umor a krevet neodoljivo zove.

Kad smo već kod kreveta, nadamo se da to nije mjesto koje si odabrao za učenje. Izbjegavaj krevet, udobne fotelje i ležanje na podu te umjesto njih odaberi stol i stolicu koji te neće namamiti na san.

Uči s otvorenim prozorima (osim, naravno, ako baš nije -5 stupnjeva).

Svjež zrak održat će te budnim, dok će te toplina uljuljkati u san.

Pripazi da je prostorija u kojoj učiš dostatno osvijetljena. Tama potiče lučenje melatonina, hormona koji nas čini pospanima.

Kada položiš ispit, zaputi se ravno doma na jednu veću rundu spavanja kako bi nadoknadio propušteno. Deset sati sna može popraviti štetu koju je neprospavana noć učinila tvome bioritmu.